BLOK 2 – Optymalizacja czasu i jej wpływ na efektywność podejmowanie decyzji.

Opis szkolenia
Interdyscyplinarny moduł łączący praktykę z teorią ekonomii, socjologii, psychologii i zarządzania. Pozwoli zbudować lepszą optymalizację czasu pracy i usprawni procesy podejmowania decyzji w zgodzie ze sobą.
Na szkoleniu uczestnicy:
- poznają metody optymalizacji czasu pracy,
- nauczą się budowania nawyków optymalizacyjnych, które pozwolą zwiększyć ich efektywność,
- uświadomią sobie jak przebiega eksploatacja mózgu i jak należy o niego zadbać,
- poznają zasady podejmowania decyzji i zwiększą swoją odwagę w procesie ich podejmowania
Program:
Moduł I – pierwsze 3 godziny
Sztuka podejmowania decyzji – działanie zgodne z samym sobą
- Maksymalizacja użyteczności działań – decyzje a ekonomia behawioralna. Składowe kosztów podejmowania decyzji – cena za odkładanie decyzji na później. Znaczenie kosztu alternatywnego w podejmowaniu decyzji.
- Metody podejmowania decyzji. Mechanizmy myślenia szybkiego i wolnego. Heurystyki, kotwice, torowanie.
- Dystraktory decyzyjne. Bodźce wewnętrzne i zewnętrzne utrudniające właściwe podejmowanie decyzji
- Nauka popełniania błędów. Błąd, jako element wnioskowania.
- Konsekwencja jako nawyk. Odczarowanie motywacji. Budowanie schematów pracy.
Moduł II – drugie trzy godziny
Optymalizacja czasu – nauka budowania balansu
- Pojęcie czasu. czas pracy, czas wolny, dobry i zły czas, czas stracony – świadome postrzeganie swojego czasu
- Efektywność a pobudzenie. Praktyczne wykorzystanie krzywej efektywności Yerkes’a i Doddson’a
- Znaczenie flow a efektywność – “boski stan umysłu”. Świadome wchodzenie w stan pełnej efektywności. Optymalizacja wykorzystania “głównego procesora” – jak nie przeciążyć umysłu.
- Limit efektywności. Kiedy trzeba oddać to co się wzięło? – regeneracja i zmiana toru myślenia a efektywność
- Pory dnia a zadania. Budowanie własnej świadomości wobec czasu pracy. Ocena własnej efektywności w cyklu dobowym. Reorganizacja czasu pracy.
Dlaczego stworzyłem ten moduł?
W każdym miesiącu realizuję pracę kilkuosobowego zespołu specjalistów w dziedzinie marketingu, reklamy, grafiki komputerowej filmowania, web dewelopera oraz pracownika naukowego. Jak to możliwe? Czy robię to dobrze?
Tak jest to możliwe
Wystarczy odpowiednio zbudować swój czas pracy w zgodzie z możliwościami swojego mózgu oraz odpowiednimi nawykami, które wspomogą codzienne procesy decyzyjne. To także wiedza o granicach własnych możliwości, rozumieniu swojego lenistwa i pracowitości oraz budowaniu wewnętrznego przekonania co do słuszności podejmowanych działań.
Czy robię to dobrze?
Ciągła obsługa klientów i wzrost dochodów mojej firmy w każdym kolejnym roku jest doskonałym miernikiem mojej efektywności. Odpowiedź brzmi – robię to za każdym razem lepiej niż ostatnio. Jeśli robisz coś lepiej, niż wcześniej to znaczy, że robisz to za każdym razem dobrze.