Włącz uważność i zrozum swój rozum. Program 4-tygodniowy.

Opis szkolenia

4-tygodniowy program uważności dla każdego.

Żyjesz jako tako? Byle jak? Zbadaj czy może być inaczej.

Na szkoleniu dogłębnie zbadamy czym jest uważność. Jaki jest jej cel? Czy może ona pomóc w życiu codziennym? Jeśli tak, to w jaki sposób? Będziemy wnikliwie badali fakty, nie wyobrażenia. Jakie są fakty z dziedziny neuronauk? Jakie są fakty z dziedziny psychologii? Dlaczego stres tak bardzo wpływa na nasz organizm? Skąd on pochodzi? Na szkoleniu przedstawiona zostanie interdyscyplinarna wiedza, która pozwoli zrozumieć funkcjonowanie mechanizmów umysł/mózg/ciało.

Podczas szkolenia poszukamy również odpowiedzi na pytanie – w jaki sposób działają nasze emocje? A także zgłębimy odpowiedź na pytanie – co można zrobić aby bardziej adekwatnie reagować na codzienne sytuacje?

Przyjrzymy się również temu, co według wiedzy psychologii pozytywnej buduje dobrostan człowieka, czyli zwykłe szczęście.

 


Program:

Czwartki w godzinach 18:00 – 20:00

1. Zajęcia 1

  • Czym jest uważność – fakty.
  • Jak ZAUWAŻYĆ nierealny świat wyobrażeń, a co za tym idzie wyodrębnić fakty?
  • Czy mogę wyjść poza wyobrażenia, koncepcje, myśli?
  • Jaki jest cel uważności?
  • Co kryje się pod pojęciem – stabilizacja umysłu?
  • Uważność z perspektywy układu nerwowego.
  • Świadomy oddech i jego rola we włączaniu układu przywspółczulnego.
  • Czy można zahamować automatyczną reakcję „walcz/uciekaj”? Jak?
  • Czym jest oddech przeponowy?
  • Czym jest nerw błędny i na czym polega jego uruchamianie?
  • Praktyka uważności.

2. Zajęcia 2

  • Po co jest ta cała uważność? – kontekst neurobiologiczny i psychologiczny.
  • Czym jest stres? – anatomia stresu.
  • Jak wyjść z błędnego koła wyobrażeń?
  • Zrozumienie umysłu z perspektywy myśli i wyobrażeń.
  • „Ja” czyli kto?
  • Neuron, synapsa, półkula – czyli co się dzieje w mózgu.
  • Ciało migdałowate, kortyzol i adrenalina  – skutki nadmiernego pobudzenia.
  • Praktyka uważności.

3. Zajęcia 3

  • Dlaczego psychologia pozytywna nie jest pozytywną życzeniowością?
  • Jakie są podstawowe elementy szczęścia/dobrostanu według psychologii pozytywnej?
  • Rola relacji międzyludzkich – czy mam na nie wpływ?
  • Cel i sens – macierz Eisenhowera.
  • Rola uważności w świadomym tworzeniu dobrostanu/szczęścia.
  • Praktyka uważności.

4. Zajęcia 4

  • Jak się nie bać strachu, jak się nie złościć na złość, i jak nie smucić się smutkiem? – Czyli czym są emocje i skąd się one biorą?
  • Zrozumienie emocji na podstawie modelu ABC – psychologia poznawczo-behawioralna.
  • Zrozumienie funkcjonowania emocji w kontekście uważności.
  • Świadome rozwiązywanie konfliktów z perspektywy uważności.
  • Praktyka.

Koszt szkolenia: 490 zł

Zapisy: info@stopstres.edu.pl

*warsztaty dla osób bez uzależnień od substancji psychoaktywnych, bez zaburzeń psychologicznych i psychicznych (szczególnie – silna, kliniczna depresja, choroba dwubiegunowa, psychozy) oraz dla osób nieprzyjmujących medykamentów zmieniających stany świadomości ani w trakcie leczenia psychiatrycznego.


OPINIE:

Na zajęcia z psychologii uważności trafiłam niespodziewanie. Właściwie tego samego dnia kiedy się rozpoczynały – za namową przyjaciółki – podjęłam decyzję. Nie miałam żadnych oczekiwań, kierowała mną miłość do psychologii, rozwoju i duża ciekawość.

Już na pierwszych zajęciach dowiedziałam się rzeczy, o których uważam powinno się uczyć na etapie wczesnoszkolnym – o stabilizacji oddechem, pułapkach umysłu, schematach w jakie popadamy, w których potrafimy tkwić niestety bardzo długo, a czasem i nawet aż do końca życia…!

W moim zawodzie – muzyka artysty, zagadnienia te są szczególnie ważne. Nikt mi nie powiedział, że stres to będzie mój wierny towarzysz na scenie aż do końca życia, a w dodatku że jest on całkowicie spodziewanym (a nawet świadczącym o mojej poczytalności) gościem. Wręcz przeciwnie – do tej pory mam wrażenie, że stres u muzyków to temat TABU poruszany tylko w zaufanym gronie, by opisać ekstremalne sposoby radzenia sobe z nim. To smutne a efektem milczenia jest fakt, że wielu profesjonalnych muzyków podczas występów zżera trema niewyobrażalna do opisania, a i katastroficzna w skutkach.

Odczuwamy dużo stresu, nie tylko w trakcie występu, ale też w procesie jego przygotowywania…a jeszcze bardziej po, gdy pole do popisu ma m.in. cała fala (nie zawsze tylko internetowego) hejtu.

Na kolejnym spotkaniu nie tylko poszerzyłam wiedzę o kolejne istotne zagadnienia z psychologii uważności, ale również poznałam narzędzia do tego jak radzić sobie ze stresem, z pułapkami umysłu, nie tylko stojąc na scenie ale także w zwykłym, codziennym życiu.

Zrozumiałam również, że mój stres na scenie, nie różni się niczym od stresu, który odczuwam gdy moja córka ma wysoką gorączkę lub gdy ktoś przekracza moje granice. Lub gdy kolejny dzień martwię się sytuacją, która wydaje mi się nie do przejścia. We wszystkich tych przypadkach -, w umyśle i w ciele zachodzą te same procesy, nad którymi – jeżeli mamy odpowiednią wiedzę i narzędzia – możemy zapanować. I tą właśnie wartościową wiedzą i narzędziami – które w procesie ewolucji gdzieś zatraciliśmy – dzieli się z nami Dorota, za co jestem jej niezmiernie wdzięczna.

Jestem ponad miesiąc po warsztatach i nieustannie korzystam z wiedzy, którą tam zyskałam. Zarówno na płaszczyźnie zawodowej jak i prywatnej.

Z całego serca (i umysłu) polecam warsztaty z psychologii uważności. Maria Radoszewska


ZAPISZ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER:

Aby otrzymywać informacje o nowych szkoleniach StopStres.edu.pl i artykułach w naszej  "czytelni", zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter.
Subskrypcję możesz w każdej chwili anulować.