Odkryj sens. 3-dniowy program uważności i zrozumienia sensu życia.

Opis szkolenia
Program skierowany jest dla osób, które poszukują sensu życia i nie mogą go odnaleźć.
Podczas programu przedstawiona zostanie wiedza z logodydaktyki – koncepcji wspierającej rozwój człowieka, która opiera się na właściwie rozumianej skuteczności działania, stałym rozwoju oraz zrozumieniu sensu życia (logos) na podstawie wizji i misji (według m. in filozofii Victora Frankla).
Program zawiera również wszystkie istotne, naukowe aspekty uważności – od strony układu nerwowego, neurobiologii i psychologii. Wnikliwie przyglądamy się czym jest natura umysłu oraz uczymy w jaki sposób stabilizować umysł.
Przedstawiamy również anatomię stresu oraz przyglądamy się – czym jest, a czym nie jest szczęście w ujęciu psychologii pozytywnej według prof. Martina Seligmanna. Dotykamy, co za tym idzie głównych jej aspektów, ucząc się m. in. komunikacji, wyznaczania celów czy panowania nad emocjami.
Program:
1. Zajęcia w pierwszym dniu
Blok 1 – prowadzenie Dorota Kościukiewicz-Markowska
10:00 – 11:15
- Czym jest uważność – fakty.
- Jak ZAUWAŻYĆ nierealny świat wyobrażeń, a co za tym idzie wyodrębnić fakty?
- Czy mogę wyjść poza wyobrażenia, koncepcje, myśli?
- Jaki jest cel uważności?
- Co kryje się pod pojęciem – stabilizacja umysłu?
- Uważność z perspektywy układu nerwowego.
11:15 – 11:30 – przerwa kawowa
11:30 – 13:00
- Świadomy oddech i jego rola we włączaniu układu przywspółczulnego.
- Czy można zahamować automatyczną reakcję „walcz/uciekaj”? Jak?
- Czym jest oddech przeponowy?
- Czym jest nerw błędny i na czym polega jego uruchamianie?
- Praktyka uważności.
13:00 – 14:00 – przerwa obiadowa
Blok 2 – prowadzenie Agnieszka Kowalewska
14:00-15:15
- Poznaj siebie – odkrywanie potencjałów.
- Odwołanie do wyobrażeń – z czego wynikają i jak je demaskować.
- Jakie są blokady, które uniemożliwiają właściwe postrzeganie rzeczywistości?
15:15 – 15:30 – przerwa kawowa
15:30 – 17:00
- Czym jest nasze wewnętrzne i zewnętrzne „ja”? – rozumienie przyczyn powstawania konfliktu ze sobą i z innymi.
- Moja siła życiowa – czego potrzebuję, czego się lękam, na czym się oprę, priorytety.
- Komunikacja część I.
- Jak określić cele życiowe, misję i wizję życia – depresyjne skutki niewyznaczenia drogi życiowej.
- Świadomość siebie w postrzeganiu celów.
2. Zajęcia w drugim dniu
Blok 1 – prowadzenie Dorota Kościukiewicz-Markowska
10:00 – 11:15
- Dlaczego psychologia pozytywna nie jest pozytywną życzeniowością?
- Jakie są podstawowe elementy szczęścia/dobrostanu według psychologii pozytywnej?
- Rola relacji międzyludzkich – czy mam na nie wpływ?
- Cel i sens – macierz Eisenhowera.
11:15 – 11:30 – przerwa kawowa
11:30 – 13:00
- Jak się nie bać strachu, jak się nie złościć na złość, i jak nie smucić się smutkiem? – Czyli czym są emocje i skąd się one biorą?
- Zrozumienie emocji na podstawie modelu ABC – psychologia poznawczo-behawioralna.
- Zrozumienie funkcjonowania emocji w kontekście uważności.
- Praktyka.
13:00 – 14:00 – przerwa obiadowa
Blok 2 – prowadzenie Agnieszka Kowalewska
14:00-15:15
- Jakie są przeszkody akceptacji emocji?\
- Dlaczego boję się emocji swoich i innych?
- Komunikacja – kto ma problem, i czy w ogóle jest problem? Badamy fakt.
- Czy jest inne wyjście z konfliktu niż bycie ofiarą lub tyranem?
15:15 – 15:30 – przerwa kawowa
15:30 – 17:00
- Czy sens ma sens?
- Przekonania a wartości.
- Co lubimy, na co się godzimy, a na co nie?
- Czym jest misja?
- Z czego wynika lekkość i swoboda umysłu – uporządkowanie i budowanie misji.
- Czy potrafię się zaangażować?
- Poczucie własnej wartości.
3. Zajęcia w trzecim dniu
Blok 1 – prowadzenie Agnieszka Kowalewska
10:00-11:15
- Zagrożenie a trudna sytuacja – rozróżnienie pojęć.
- Jak osiągnąć spójność wewnętrzną?
- Akceptacja kluczem do dobrostanu.
- Obfitość i bieda – dwie skrajności, którą wybierasz?
11:15 – 11:30 – przerwa kawowa
11:30 – 13:00
- Hipochondryk rzeczywistości.
- Dlaczego „życzeniowe” afirmację nie działają? Zejdź na ziemię i zbadaj fakt.
- Przyglądamy się przekonaniom „dobrego” altruizmu i „złego” egoizmu.
- Wychodzimy poza schemat.
- „Płyń z sensem” – proces nie cel.
13:00 – 14:00 – przerwa obiadowa
Blok 2 – prowadzenie Dorota Kościukiewicz-Markowska
14:00 – 15:15
- Po co jest ta cała uważność? – kontekst neurobiologiczny i psychologiczny.
- Czym jest stres? – anatomia stresu.
- Jak wyjść z pętli wyobrażeń?
- Praktyka uważności.
15:15 – 15:30 – przerwa kawowa
15:30 – 17:00
- Zrozumienie umysłu z perspektywy myśli i wyobrażeń.
- „Ja” czyli kto? Przyglądamy się czym nie jest „ja”.
- Stabilizacja umysłu.
- Praktyka uważności.
Koszt szkolenia: 890 zł
Zapisy: info@stopstres.edu.pl
*warsztaty dla osób bez uzależnień od substancji psychoaktywnych, bez zaburzeń psychologicznych i psychicznych (szczególnie – silna, kliniczna depresja, choroba dwubiegunowa, psychozy) oraz dla osób nieprzyjmujących medykamentów zmieniających stany świadomości ani w trakcie leczenia psychiatrycznego.
ZAPISZ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER:
Aby otrzymywać informacje o nowych szkoleniach StopStres.edu.pl i artykułach w naszej "czytelni", zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter.
Subskrypcję możesz w każdej chwili anulować.